A day of history - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu A day of history - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

A day of history

Door: Yans

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

06 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag vroeg uit de veren, want we hebben een drukke dag op het programma. Ook vandaag beginnen we met een ontbijt buiten de deur. Starbucks is vandaag gesloten dus we gaan naar de buren de Mac Donalds, heerlijk genoten van pancakes!

Op naar de metro die ons naar de ferry zal brengen. Vandaag zullen we met de ferry Ellis Island bezoeken. Op de ferry hebben we een geweldig uitzicht op Manhattan. Helaas is het Vrijheidsbeeld gesloten, dus varen we verder naar Ellis Island.

Op dit eiland bezoeken we het museum, wat best indrukwekkend is. Vanaf 1800 kwamen hier alle emigranten aan. Het is niet te bevatten wat deze mensen allemaal hebben moeten doorstaan. Ze kwamen hier allemaal voor "The American Dream", helaas is deze voor de meesten nooit werkelijkheid geworden.

Eenmaal weer aan wal lopen we via Wall street richting Chinatown, Little Italy en Soho. We kijken onze ogen uit!

We zijn nu weer terug in het hotel, kunnen we onze voetjes laten rusten. Straks nog even een hapje eten en The Empire State Building by night bezoeken.

• 07 Mei 2012 - 08:28

Rennie:

Veel foto's gemaakt?

• 07 Mei 2012 - 08:57

Gaby:

Heerlijk zo'n stukje reisverslag iedere morgen. Het is net of ik er zelf ook een beetje bij ben.
    Geniet allemaal met volle teugen.
    Groetjes
    aan iedereen!
    Liefs
    Gaby

• 07 Mei 2012 - 09:44

Wim:

Hoi Yaneke en Lennart,
    Zo te lezen genieten jullie behoorlijk in de big citÿ. Moet ook erg indrukwekkend zijn. En je sjouwt er weer wat af hè. Helaas komt het einde alweer in zicht. Geniet volop van de laatste dagen, alvast een hele goede reis terug (nu nog niet aan denken hoor) en we zijn benieuwd naar de foto's. New York prijkt ook nog op mijn verlanglijstje maar dit jaar wordt het eerst Zuid-Italie en Sicilie. Groetjes, ook van Bep natuurlijk uit Zwolle.