A day of memory - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu A day of memory - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

A day of memory

Door: Yans

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

07 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Helaas hebben we gisten het Empire State Building niet meer bezocht, hier stond en wachtrij van meer dan een uur. Maar wees niet getreurd er stond voor vandaag nog een hoog gebouw op de planning.
Na een heerlijk Amerikaans ontbijt ( waffels, soort wentelteefjes en brood) konden weer goed gevuld aan onze dag beginnen. Als eerste naar het Rockefeller Centre. Hier zijn we naar Top of the Rock geweest. Net zoals het Empire State Building kun je hier op de dak staan. Na 62 verdiepingen kwamen we "on top of the world". Wat een geweldige uitzichten! Het voordeel van dit gebouw is, dat weer vanaf hier ook Central Park konden zien. Geweldig!
Voor de middag hadden we al kaarten voor een 9/11 museum gereserveerd. Dit museum is heel klein, maar juist hierdoor komt alle informatie regelrecht binnen. Dit museum is opgezet door en fotograaf die de opruimwerkzaamheden na 9/11in beeld heeft gebracht. De fotograaf was zelf ook aanwezig, wat het nog indrukwekkender maakte. Via koptelefoons en foto's kregen we persoonlijke verhalen te horen. Het is niet te omschrijven wat voor gevoel deze verhalen te weeg brengen. Na dit museum en deze indrukken zijn we naar het Memorial van 9/11 gegaan, wat een mooie gedenkplaats. We kunnen ons zo moeilijk voorstellen wat een impact deze gebeurtenis was en nog steeds is. Vele gezinnen hebben nog steeds dagelijks te maken met 9/11. Door het verlies van een naaste of door de ziekten die brandweermannen hebben opgelopen tijdens de opruimwerkzaamheden.

Kortom het was een indrukwekkende dag. Zo nog een hapje eten en weer ons bedje in. Er staat morgen weer een vol programma klaar!