Eindbestemming Broadway - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Eindbestemming Broadway - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Eindbestemming Broadway

Door: Yans

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

08 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag weer een druk programma. Na het ontbijt (havermout met banaan voor Yans)op naar de metro. Na 2 pogingen (de express metro stond niet op onze kaart :-)) bij Central Park aangekomen, bezoeken we Strawberry Fields. Dit is een gedenkplaats voor John Lennon. Het is de plek waar hij is doodschoten. Uiteraard mag een wandeling door Central Park
niet ontbreken en lopen dwars door het park. Wat een mooi en goed onderhouden park. Onderweg komen we de New Yorkers tegen in hun dagelijkse work-out, met of zonder hun personal trainer!

Via 5th Avenue lopen we (uiteraard via de winkels) naar Radio City Music Hall. Hier hebben we een tour van en uur, die ons door het theater brengt. Dit theater stamt uit 1927 en heeft een Art Deco stijl. We komen op plaatsen waar "normale"toeschouwers nooit mogen komen. Onder het toneel en de viplounge. Toch laat de zaal de meeste indruk achter. Hier kunnen meer dan 6.000 mensen zitten! Gewoon niet te beschrijven. We bedanken onze enthousiaste tour guide en gaan verder.
Op naar de ticket box voor de kaarten voor vanavond. Op de weg terug nog even langs Grand Terminal Station voor een glimp van de stationshal, indrukwekkend!

Snel naar het hotel opfrissen en nog en snelle hap voor we naar Broadway gaan. We gaan naar de musical Memphis. Wat een geweldige musical, met een lach en een traan. Een echte aanrader!

Morgen de laatste volle dag! We hebben er zin in. Maar eerst nog even slapen, weer zijn eraan toe!