Bromo Vulkaan - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Bromo Vulkaan - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Bromo Vulkaan

Door: LB

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

17 Augustus 2011 | Indonesië, Bromo

Vanaacht stond er wederom een van de high lights op het programma. Een bezoek aan 1 van de 10 nog actieve vulkanen in Indonesie. De reden om hier 's-nachts al naar toe te gaan is omdat dit op ruim 2000 meter hoogte ligt en een schitterende zonsopgang te zien is.
Om 1.30 uur stonden de busjes klaar voor het hotel en reden we naar het eerste verzamelpunt. Van hier uit moesten we ons verder transporteren in 4x4, want de wegen, soms waren die er niet, waren op dit laatste stuk te slecht en te stijl om hier met andere voertuigen te rijden.
Boven aangekomen hebben we voor 1 euro lekker een lange dikke jas gehuurd, want de tempteraturen liggen boven op de berg rond het vriespunt.
Om 5.30 uur was het dan eindelijk zo ver. De zon kwam op en met +\- 100 mensen waren de getuigen van deze ervaring.
Snel ontbijten en weer terug de 4x4 in, want we waren nog niet klaar. In een achtbaan rit, shaky, shaky, shaky, werden we naar de voet van de Bromo vulkaan gereden.
Hier hadden we de keuze om te voet of per paard richting de kraterrand te gaan. Na 100 meter lopen, toch maar te paard. Je loopt er door een woestijn van lavazand. Adembenememd. De laatste 100 meter moeten met een stijle trap worden gedaan. Ff afzien, maar het was erg bijzonder om boven te komen. Het lijkt wel een maan landschap en het bijzonder om af te toe een dikke rookpluim uit een groot gat in de aarde te zien komen.
Hierna volgde helaas weer de helse tocht naar beneden. Aansterken in de 4x4's ging dus nog niet echt, maar daarna lekker in de bus slapen tot we in Kalibaru zijn. X

• 17 Augustus 2011 - 15:28

Pim En Nel:

weer een prachtige ervaring zeg
    zo een vulkaan bekijken maar wel heftig er naar toe en terug
    maar ja dan zie je ook iets heel bijzonders
    zonsopgang ik zie hem weleens ondergaan maar nog nooit OP ha ha
    gr van ons
    en nog veel plezier en goeie reis nog hoor
    pim en nel

• 17 Augustus 2011 - 15:37

Hanneke:

Dat moet een aardige belevenis zijn geweest. Wel vroeg op maar zeker de moeite waard.Ik hoorde gisteren van Lia dat het daar zo koud was, maar jullie waren er precies die dag dus ik kon het niet meer mailen. Maar ja voor een euro ga je toch niet slepen en dan heb je het toch warm.Wat zullen jullie het straks vreemd vinden om weer op gewone wegen te rijden. Ik hoop Lennart dat je geen last meer hebt, en je weer aardig op de been bent.

Dikke knuffel en voor morgen selamat jalan
    Gerard en Hanneke xxx