Theefabriek, bloemenmarkt en vogeltjesmarkt - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Theefabriek, bloemenmarkt en vogeltjesmarkt - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Theefabriek, bloemenmarkt en vogeltjesmarkt

Door: Yans

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

16 Augustus 2011 | Indonesië, Malang

@ moeder van Tine: welkom!
@ pa en ma Brand/pa en ma De Roon, helaas geen wifi en dus geen skype, wel een vaste internetverbing zonder skype.

Nadat ik Lennart in zijn bed heb achtergelaten gaan we met de groep opweg naar de theeplantage. Het is weer een hele reis de bergen in en ik moet bekennen dat ik eraan twijfelde of de bus het allemaal wel zou redden.
Eenmaal binnen de hekken van de plantge komen we terrecht in een oase van rust, heerljk! We stoppen bij de theeplukkers en kunnen uitgebried met de dames op de foto. Ze werken ondertussen wel door, want ze worden per kilo betaald. De vrouwen beginnen vroeg in de morgen en werken tot een uur of 10. Hierna gaan zij verder met hun andere werk elders. Na 10 uur brengen vrachtwagens de vers geplukte thee naar de fabriek. Helaas komt bij onze aankomst de eerste lading pas aan en zien we niet het gehele proces. Wel mogen we in de fabriek kijken en krijgen wij een rondleiding.

Na het bezoek aan de theefabriek breng ik nog een kort bezoek aan Lennart en vervolgen wij de onze weg naar de lunch. Die overigens dicht bij het hotel is. Na de lunch nog even checken bij Lennart en gaan we naar de bloemen/plantenmarkt. Dit is een soort openlucht Intratuin met de meest uiteenlopende bloemen en planten. Heel leuk om eens te zien.

Hierna lopen we naar de vogeltjes markt. Hier kopen de lokale mensen hun vogels/ huisdieren. Ook worden hier allerlei soorten dierenvoeding verkocht, levend en dood! Verder op de markt komen we andere dieren tegen waaronder konijnen, katten en aapjes. Te veel om op te noemen. Overigens deze dieren worden in veel kleine hokjes gestopt en het is dan ook moeilijk om uitgebreid de dieren te bekijken.

We lopen door naar het centrum en krijgen een uurtje om te gaan shoppen. Nou, daar waren we snel van terug. Het einige warenhuis dat er was, was een kruizing tussen de chaos van een H&M en een V&D. We duiken snel een Nederlands koffietentje in en wachten op de bus.

Vroeg naar bed, want de zonsopgang wacht op ons!

• 17 Augustus 2011 - 15:23

PIM EN NEL:

HOY YANS
    wat sneu van lennart he
    maar gelukkig knapte hij snel weer op leuk hoor al die dingen waar ze je naat toe brengen
    en shoppen doe je maar als je weer thuis bent
    gr van oom pimmie en ik zei de gek

• 17 Augustus 2011 - 15:28

Hanneke:

Jammer van de skype maar gelukkig maken jullie wel de verslagen. Jullie krijgen zo al heel van fans. leuk hoor.Ook vandaag was het weer een mooie dag en heel veel gedaan. Hier gaat alles zo zijn gangetje het weer is goed opgeknapt, de zon schijnt dus we zijn weer verder gegaan met het schilderen

Liefs van gerard en Hanneke xxx