It's are lucky day (volgens onze dolfijnengids) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu It's are lucky day (volgens onze dolfijnengids) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

It's are lucky day (volgens onze dolfijnengids)

Door: Yans

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

20 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Jemig, heb je vakantie gaat de wekker om 04.45 uur. Maar het is voor een goed doel, we gaan dolfijnen spotten op zee!

Het is nog donker als we bij het zwembad van het hotel verzamelen en ontvangen wij de zwemvesten. (stel je er niet te veel van voor hoor, we hadden met zwemvest alsnog kunnen verdrinken :))De boten liggen al op het strand op ons te wachten. Het zijn hele smalle boeten met een drijver aan elke zijde. We zitten weer gezellig met Bep en Wim in de boot. Na een klein kwartiertje zien we de eerste dolfijnen uit het water springen. Dit moment is met geen pen te beschrijven, wie had dit ooit gedacht? Oke, we gingen op zoek, maar je hebt natuurlijk geen garantie dat je ook daadwerkelijk ziet. Op dat moment is de paparazzi jacht begonnen. Inmiddes zijn er zo'n 50 boten in de buurt en bij iedere beweging in het water (dolfijn of niet) stuiven de boten er op af. We hebben het geluk dat er een paar keer dolfijnen heel dicht in de buurt van de boot zwemmen, geweldig !

Eenmaal weer aan wal, snelle wij ons naar het ontbijt, de kamer, weer inpakken en de bus in.

Vandaag gaan we verder opweg naar Sanur. Onderweg stoppen we nog bij een tempel en een markt. Hier worden we weer belaagd met verkopers, die alles uit de kast halen om msar iets te verkopen. Hema prijs, 100 jaar garantie, goeiekoop, kijken kijken en niet kopen, kijken kost niet. Moet er wel om lachen, ze doen in ieder geval hun best!

Hierna vervolgen wij de reis verder naar de lunch en het hotel ( nummer 13 van de 14) in Sanur. Nog even relaxen bij het zwembad en we moeten weer om 18.45 uur klaar staan voor het afscheidsdiner. Dit is in een ander hotel aan het strand en wordt afgesloten met een Kecak dans(traditionele dans, soort van Romeo en Julia verhaal). Wim neemt het heft in handen om hierna onze chauf, Agung I(gids) en Agung II(bijrijder) te bedanken voor hun inzet. Ze hebben alles perfect tot in de puntjes voor ons geregeld. Met de groep sluiten we de avond gezellig en dansend af in de bar van het hotel, want morgen gaat ieder zijn eigen weg.

• 21 Augustus 2011 - 09:09

Hanneke:

Wat een geweldig gezicht moet dat zijn om van zo dicht bij de dolfijnen te zien. Al moeten jullie er wel heel vroeg voor uit de veren. Gelijk moet ik weer even aan onze alligators in New Orleans denken.De natuur blijft schitterend. Vandaag zit dus de reis er op, maar jullie hebben nog een heerlijke week voor de boeg. Is het nog gelukt om de gids een paar daagjes bij jullie te houden ?? Zo niet dan kunnen jullie dat toch ook best zelf. Heel veel plezier en af en toe lekker relaxen bij het zwembad is ook niet verkeerd toch.

Dikke kus, Gerard en Hanneke

• 21 Augustus 2011 - 09:52

Esther:

Ha luitjes,

Geniet nog de laatste week van jullie reis! Jullie zullen wel moeten re-integreren terug in Nederland.
    Kus