Schipper, mag ik overvaren! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Schipper, mag ik overvaren! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Schipper, mag ik overvaren!

Door: Yans

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

19 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Vandaag was ons laatste moment op Java. Vanochtend om 7 uur(8 uur Bali tijd) zijn we vertrokken om naar de haven te rijden. Dit was een ritje van ongeveer een uur en vervolgens duurde het drie kwartier om van Java naar Bali te varen op een boot die bij ons al 40 jaar geleden ten zinken zou zijn gebracht.
Toch verliep de vaart lekker rustig en op Bali kom je direct in een andere wereld. Goede en rustige wegen doorkruisen het natuurreservaat. Rond 12 uur lunchen we aan het strand op een schitteren park en heeft iedereen het gevoel dat het reizen is afgelopen en nu in echte vakantieoorden zijn aanbeland.
Nog een uurtje rijden zijn we bij ons hotel aangekomen in Lovinna. Dit ligt ten noorden van Bali. We zitten in een bungalow met luxe badkamer en zelf een prive buitendouche. Aangezien het drie uur is, snel de zwembroek aan en aan het zwembad/strand(ligt tegen elkaar) nog even de zon in, want ondanks dat we al 20 dagen onderweg zijn, kan ik nog steeds met mijn buik naar de zon seinen.
Morgen ochtend gaan we er weer heel vroeg uit, want we gaan om 6 uur de zee op om te kijken of we dolfijnen kunnen zien zwemmen. Om 8 uur zijn we dan weer terug en kunnen we ontbijten om vervolgens naar Sanur te gaan. Daar is dan onze laatste avond met de groep.
x

• 19 Augustus 2011 - 11:32

Hanneke:

Dus nu wordt het allemaal een beetje rustiger en over een paar daagjes, zwemmen en zonnen of niet?? Geniet maar fijn van de laatste dagen want die gaan altijd toch wel hard.

Veel liefs Gerard en Hanneke xxx