Citytour Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Citytour Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Citytour Yogyakarta

Door: Yans

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

12 Augustus 2011 | Indonesië, Jogjakarta

@ Hanneke: de darmen zitten nog op de juiste plek, maar zijn zo nu en dan lekker eigenwijs.
@ Alfred: welkom bij de club. De groeten van Wim!
@ Gaby: dit zijn rituelen van honderen jaren geleden. Gelukkig doen ze dit niet meer :)

Na een heerlijke nacht is super de luxe hotel,
schuiven we bij Bep en Wim aan bij het ontbijt. Moet zeggen dat dit ontbijtbuffet echt doorgeslagen is. We zijn inmiddels wel wat gewend, maar sushi en kazen vanuit heel de wereld gaat ons zelfs te ver! Al is de hagelslag en Nutella toch wel lekker als afwisseling. Het is alleen wel een heel dubbel gevoel, wij zitten super de luxe en over de top te eten terwijl en buiten nog geen 50 meter verder en bedelaar staat. Het is soms moeilijk om dit te verkroppen.

Na het ontbijt stappen wij de bus weer in opweg naar de tabakfabriek. Eenmaal aangekomen krijgen we te horen dat er geen tabalbladeren zijn aangeleverd en dat hierdoor de productie compleet stil ligt. Helaas, dit uitje gaat niet door. Maar er staat nog genoeg op het programma van vandaag.

We vervolgen onze weg naar het Kraton (paleis) van de Sultan. Hier worden we opgewacht door een lokale, Nederlandse gids. Die overigens heel goed Nederlands spreekt! We kijken op ons gemak rond en bezoeken ook nog zijn prive zwembad een eindje verderop.

Het is weer tijd om uit de zon te gaan en we stappen weer in de bus. We gaan naar een batikfabriek, ik vond het meer een attelier. Hier krijgen we een uitgebreide rondleiding over het maken van batik met de stempel en met de hand. De dames maken voor iedereen nog een persoonlijke tekening, een leuke herinnering!

Eenmaal uitgewinkeld in de batikshop gaan we nog naar een attelier van een batikschilder. Helaas zijn medewerkers zijn aan het bidden, vrijdaggebed. Maar we mogen wel zijn werken bekijkenk/kopen. Helaas er zat niets in onze prijscatergorie bij :)

Nog even lunchen met de groep en we zijn de rest ( een paar uurtjes) van de middag vrij. Even relaxen op de hotelkamer en een bakkie doen met Wim en Bep :) Inmiddels is het in de groep bekend dat wij de laptop bij ons hebben en word er dankbaar gebruik gemaakt van ons aanbod om even te mailen/internetten.We houden dus gelijk een soort van internetinloopuur!

Vanavond zijn we naar een Ramada dansvoorstelling geweest. Vooraf eten met de groep en daarna een mooie voorstelling in een openluchttheater, geweldig!

Het is hier inmiddels 00.30, tijd om te gaan slapen. Alhoewel we morgen eindelijk een dag vrij zijn. Er liggen wel (vage) plannen om nog iets te ondernemen, maar of we daadwerkelijk nog iets gaan doen.........Een dag niets doen is ook wel eens lekker, is alweer zo lang geleden :)

• 12 Augustus 2011 - 17:54

Rennie Bekkema:

Dit was weer een hele drukke dag. Geniet maar van de vrije dag zaterdag. groetjes van Rennie uit Marum

• 13 Augustus 2011 - 15:08

Hanneke:

Op de skype vertelde je dat je darmen niet zo lekker zitten, wij hopen dat zij inmiddels wat gekalmeerd zijn. Nou geniet maar gewoon van je luxe want armoe zal er in die landen toch blijven. En af en toe deze mensen wat toestoppen kan ook. Fijn om te lezen dat de laptop zoveel wordt gebruikt. Hebben we niet voor niets zo'n kleintje aangeschaft. En geniet maar eens lekker van je vrije dag, want het is [ lijkt mij ] soms best druk. Dus Yans een beetje bij slapen zodat je weer wat energie kan opladen kan geen kwaad.Groetjes en veel liefs.

Gerard en Hanneke xxx