Bus en hobbelweg - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Bus en hobbelweg - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Bus en hobbelweg

Door: Yans

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

10 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

10 augustus Pangangdaran Magalang
Vandaag gaan we fijn een stukje met de bus rijden. We rijden 325 kilometer. Helaas zijn de wegen hier niet zo goed en doen we op een gegeven moment 2,5 uur over 15 kilometer. We zijn helemaal door elkaar geschud. Er is ook geen tijd om onderweg te lunchen, dus we krijgen een heerlijke bruine boterham met gekookte ei. Moet zeggen dat die bruine boterham ons wel goed doet, heerlijk. De rest van de reis gaat voorspoedig (ik ligt bijna de gehele reis te slapen) Wel een beetje jammer, maar ik was er echt aan toe. Uiteindelijk komen rond 4 uur aan bij ons hotel. We kunnen eindelijk relaxen en bijkomen van de lange reis. Na een frisse duik in het heerlijke zwembad, nemen we nog een borrel met onze buren Bep en Wim en genieten van ons mooie uitzicht. Net gegeten met de groep, was weer erg gezellig. Inmiddels loopt ons terras vol, voor de “afzakker”.

Nog even een verhaaltje over Pangangdaran.
Ik wilde voor ons vertrek nog even sigaretten kopen, maar helaas het winkeltje aan de overkant van ons hotel was nog dicht (is dat gek om 7 uur) Dus ik vraag bij de receptie of ze sigaretten verkopen. Natuurlijk verkopen ze die. De man wenkt een van zijn hulpjes en vraagt of hij sigaretten wil gaan halen. Het hulpje loopt naar (dezelfde winkel) aan de overkant, maar die is nog steeds dicht. Vervolgens stapt het hulpje op een fiets en hij verdwijnt uit ons zicht. Na 5 minuten komt hij terug. Jaja met sigaretten !!!! Wat een service !!!!

• 11 Augustus 2011 - 13:13

Rennie Bekkema:

Jullie zijn dus goed door elkaar geschud op het eerste stuk. Dan is het heerlijk om dan wanneer je weer in een hotel bent nog even lekker te relaxen.

• 11 Augustus 2011 - 13:18

Hanneke:

Zo dat was een lange en vermoeide reis. Aardig door elkaar geschut, zitten de darmen nog op z'n plek. Yans wat is het toch fijn als je overal kan slapen, dan gaat de tocht een beetje sneller. Geniet van alles. veel liefs.

Groetjes Gerard en Hanneke xxx

• 11 Augustus 2011 - 18:07

Alfred:

Hallo Yaneke,
    We kennen elkaar niet maar ik ben een collega van je reisgenoot Wim uit Zwolle. Ik maak deze reis met FOX vanaf 7 september en was benieuwd wat jullie allemaal beleven. Je schrijft leuk over de ins en outs van Indonesie en ik zal de reis dan ook blijven volgen via jouw site. Wel apart dat je eerst met z'n vieren reist. De hele dag met Wim moet haast wel gaan vervelen (grapje). Gelukkig is de groep nu wat groter geworden.
    Groeten aan de "blauwvinger" en zijn vrouw.

• 11 Augustus 2011 - 18:59

Gerda En Henk:

he daar ben ik weer hoor we hebben in belgie gezeten dus kon je verhalen niet lezen maar zijn nu weer in holland heb net de verhalen zitten lezen wat een belevennis ik geniet van al je verhalen over dat arm en rijk en die trein reis hobbel de bobbel maar de erco doet het wel hahahaahahaha en dan weer lekker eten en zwemmen geniet er maar lekker van en tot het volgende verhaal groetjes en kusjes doeiiiiiiiiiiii gerda en henk

• 12 Augustus 2011 - 10:37

Esther:

Hallo luitjes,
    wat een verhalen en wat klinkt het toch allemaal erg geweldig! Ik liep even achter (je kent mij en mijn computer), maar zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin! Trek je het allemaal nog een beetje Yans? Weer heel veel plezier verder! Kus