Green Canyon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Green Canyon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Green Canyon

Door: Yans

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

09 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Vandaag stond er een mooie boottocht op het programma. Onze gids heeft een dagje vrij en zijn taak word door een Engels sprekende, plaatselijke gids overgenomen. Hij vertelde dat hier in 2006 een "kleinere"tsunami is geweest en dat het sindsdien erg veranderd is. Mensen willen en durven niet meer dicht aan de kust te leven. Hierdoor zijn er hele stroken langs de kust waar er geen huizen staan. Een enkeling die geen geld had om een ander stuk grond te kopen woont er nog wel. Totaal zijn hier 600 mensen aan overleden. Velen zijn begraven in massa graven en genummerd, omdat zij niet meer konder worden geïdentificeerd. Toch zijn er tegenwoordig vluchtroutes en een alarmsysteem om te kunnen reageren bij nieuwe tsunamies. Na even rijden komen we op bestemming van onze rit. We gaan verder met drie boten over een rivier door een prachtig landschap. Dit wordt de "green canyon" genoemd. Adembenemen! In de middag staat een wandeling door het natuurreservaat op het programma. Omdat we al genoeg bomen hebben gezien deze week, hebben we besloten lekker aan het zwembad in de zon te gaan liggen. Vanavond lekker BBQ-en met de hele groep in het hotel. xxx

• 09 Augustus 2011 - 12:10

Hanneke:

Nou een middagje vrij is ook wel weer even fijn. Lekker zwemmen en afkoelen.En leuk weer even geskypt. En de gids gezien hahaha. Voor vanavond een fijne BBQ en tot de volgende keer maar weer.
    Liefs Gerard en Hanneke xxx

• 09 Augustus 2011 - 12:22

Rennie Bekkema:

Geniet van de bbq en lekker bij het zwembad vertoeven.

• 09 Augustus 2011 - 15:06

Gaby:

Liebe Yans en Lennart We komen net terug van vakantie en even jullie reisverslagen gelezen.
    Klinkt allemaal heel goed! Zou best even mee willen reizen. Wat bedoelen jullie met onthoofdingsrituelen in de Batakdorpen?!
    Groetjes en veel plezier verder!
    XXX Gaby