Busreisje Bandung --> Pangangdaran - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Busreisje Bandung --> Pangangdaran - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Busreisje Bandung --> Pangangdaran

Door: Yans

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

08 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Vandaag een lange busreis voor de boeg. Ruim 200 kilometer moet er worden gereden door een bergachtig landschap. Maar eerst gaan we nog bij een koffie febriekje langs die kwaliteits koffie maken. De vader van de eigenaar heeft in 1930 samen met de Hollanders dit fabriekje gebouwd. Dan weer de bus in. Hier zien we eindelijk zoals wij Blanda's aan Indonesie denken. Schitterende sawa's gaan we voorbij. Kilometers lang. Na een mooi foto punt over de landschappen gaan we op bezoek bij een Kampung. Dit is een totaal zichzelf bedruipend dorp. Alleen voor kleding moeten ze naar de markt.
Dan heeeeeel lang de bus in, en omdat we ruim 200 traptreden achter de rug hebben om weer boven te komen is iedereen uitgeput. Lekker rustig is iedereen, maar de weg allerminst. We worden af en toe flink door de bus geschut.
Wederom hebben we een mooi hotel en Yans verheugde zich al dagen op lekker zwemmen dus..... plons, na het eten ever lekker zwemmen. Nu zitten we nog met het groepie, Eindhoven en Zwolle te keuvelen.

• 08 Augustus 2011 - 16:00

Pim En Nel:

lekker zwemmen is met die hoge temp heerlijk hoor yans
    veel plezier
    pim en nel

• 08 Augustus 2011 - 16:10

Rennie Bekkema:

Weer genoten van de verhalen. Geloof dat het soms wel vermoeiend is. Tot het volgende verslag

• 08 Augustus 2011 - 17:39

Hanneke:

Wat een reis maken jullie, geweldig. We genieten zo toch een beetje mee. Foto's maken jullie zeker genoeg, nou nooit te veel.Ons boek is klaar, geweldig geworden, dus dat zal bij jullie ook wel lukken. Mooie herinneringen zijn nooit weg. Zo te lezen valt het eten goed, en fijne hotels met zwembad, heerlijk met die warmte. Nog geen last van verbranden ? Volgens het verslag leuke reisgenoten dat is belangrijk op zo'n reis.Nou jongelui weer heel veel plezier en tot de volgende keer.
    Liefs Gerard en Hanneke xxx