En weer een tempel en paleis - Reisverslag uit Solo, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu En weer een tempel en paleis - Reisverslag uit Solo, Indonesië van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

En weer een tempel en paleis

Door: LB

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

14 Augustus 2011 | Indonesië, Solo

Vandaag vertrokken we weer uit ons super deluxe stulpje in Jokyakarta en net buiten de stad brachten we ons eerste bezoek aan de Pranbanan tempel. Dit is de grootste tempel van Java. Nog groter dan de Borobudor. In 2006 is deze tempel bijna helemaal verwoest door een aardbeving en er liggen nog duizenden stenen die nog moeten worden wederopgebouwd. Dit was erg indrukwekkend om te zien. Deze tempel bestaat eigenlijk uit een aantal kleinere tempels bij elkaar. Degene die we konder bezoeken moesten we vrij snel weer verlaten, omdat er een familie klaar staat om een offer te gaan brengen.
Na deze tempel rijden we naar Solo. In deze stad bezoeken we voor de lunch een paleis van de zoveelste Sultan familie. Yans ziet maar de helft want die moest weer naar het toillet rennen.Helaas gaat dit nog niet helemaal goed.
Na de lunch bezoeken we nog een antiekmarkt. Hier valt weinig te koop, want de spullen die ze daar verkopen hebben de meeste van ons, onlangs weggedaan bij de zolder opruiming.
Hierna zijn we naar het hotel gegaan en hebben nog even heerlijk van het zwembad genoten.
Morgen staat ons een hele lange busreis te wachten. ruim 300 kilometer. Normaal in Nederland zo'n drie uurtjes, maar hier 10-12 uur.

• 14 Augustus 2011 - 16:28

Hanneke:

Ja het is wel het land van de tempels en paleizen. Wel vervelend Yans dat je nog steeds last heb van je darmen. Misschien hebben ze daar een goed middel. Laten we maar hopen dat het beter gaat, vooral als je morgen zo'n lange reis voor de boeg hebt.Veel sterkte morgen naar Kertosono.

Veel liefs en groetjes van Gerard en Hanneke