Buurtbezoek - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Buurtbezoek - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Buurtbezoek

Door: Yaneke en Lennart

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

07 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Goedemorgen!

Gisteren na het ontbijt, toch maar gebruik gemaakt van het hotelontbijt hadden nog geen boodschappen in huis, richting het winkelcentrum gelopen. De Emirates mall. Wat een super groot winkelcentrum! En moet je nagaan, dit is nog niet eens de grootste. Deze heeft rond de 300 winkels. Na bijna 4uur lopen, beetje winkelen, eten en drinken, komen wij bij de Ski Dubai. De grootste indoor skibaan van de wereld! Wat een leuk gezicht om al die mensen bezig te zien! Terwijl je voor het raam in je korte broek staat, is het een vreemd gezicht: Arabieren in een ski pak. Vanuit het winkelcentrum zijn we naar de metro gelopen om daar al vast een kaart voor de hele week te halen. We hadden niet verwacht helemaal aan de andere kant van het winkelcentrum te staan en beseffen dat we nu al vele kilometers van het appartement af te zijn. Gelukkig staan hier taxi's genoeg en we laten ons lekker voor een hele 2 euro terug rijden naar het appartement.
Tijd om te relaxen. Lekker aan het zwembad op het dak. Hapje eten daarna. Dicht bij zit de Red Tomato. Een italiaan waar over we hebben gelezen. Zeker een aanrader.
Na het eten toch nog even naar de Mall gewandeld, want Len is zijn MP3 speler kwijt/vergeten, we weten het niet. Aan onze kant van de Mall zit een Carrafour. Voor diegenen die er in Frankrijk binnen zijn geweest, weten dat ze groot zijn. Maar deze is echt nog 2 keer groter. Aan personeel geen tekort. Alleen al op de TV afdeling staan zeker 11 mannen niets te doen.
Nadat we een MP3 speler hebben gevonden, zijn we lekker terug gewandeld naar het appartement en vroeg gaan slapen. Vndaag staat de Burj Kalifa op het programma. Het allerhoogste gebouw ter wereld. We gaan naar het viewing point op 500 mtr hoogte in een lift met 10meter per seconde. Je bent er dus zo.....Spannend ! ! !

• 07 Februari 2014 - 10:04

Gaby:

Zoals altijd weer leuk om jullie verslag te lezen. Ik verheug me al op de volgende!