Bucketlist! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Bucketlist! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Bucketlist!

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

08 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Goedemorgen,

Gisteren na een homemade breakfast richting de metro. Aangezien we een volle dag met lopen hebben, nemen we voor €2,-- een taxi. Bij het metrostation komen we er al snel achter dat de metro niet rijdt op vrijdagmorgen. Dus weer de taxi in en we worden voor €10,-- 10km verder afgezet bij de Burj Khalifa. De ingang is in de Dubai Mall, dus het is even zoeken. De ingang gevonden, maar we hebben kaartjes voor 11.30 uur, dus kunnen we mooi nog een uurtje rondlopen en een drankje doen. We lopen naar buiten en wanen ons in een compleet andere wereld, waar 2 werelden elkaar ontmoeten. Heel modern (westers) met wolkenkrabbers en heel Arabisch qua bouwstijl.

Om 11.30 is het zo ver. De eerste activiteit van de bucketlist van vandaag. Voor diegene die niet weet wat een bucketlist is. Dit is de lijst met dingen die je in je leven gedaan of gezien móet hebben. Vandaag staan er drie op, waar aan het einde van de dag een streep door kan. Na een lang gangen stelsel dat lijkt op de Efteling komen we bij de liften aan. Deze gaat met een snelheid van 10mtr per seconde naar verdieping 124. Te weten dat de Burj Kalifha meer dan 200 verdiepingen kent. Binnen 60 seconden zijn we ruim 400 mtr hoger. Het uitzicht is vandaag niet top, maar toch wel indrukwekkend.

Nadat we weer beneden zijn gekomen bezoeken we de Souk die naar de Dubai Mall ligt en uiteraard de Dubai Mall zelf. Toen we dachten dat de Emirates Mall groot was......nou, helaas. Deze is echt nog vele malen groter. Niet voor niets het allergrootste winkelcentrum ter wereld. 1200 winkels en niet zoals in Rotterdam of Amsterdam alles 2 of 3 keer. Nee, iedere winkel is van een ander merk of keten. De Mall is 4 etages hoog. Zelf een volledig zee aquarium met haaien, roggen is in deze mall te vinden alswel een volledige ijsbaan. Wel een raar gezicht weer om Arabies op schaatsen te zien. hahaha.

Voor de avond staat de laatste activiteit van de lijst. De Dubai Fonteinen. We hebben vanuit de Dubai Mall op een buitenterras een prachtige plek eerder op de dag gereserveerd. Het uitzicht is geweldig en iedere 30 minuten worden we 5 minuten getrakteerd op een geweldige fonteinenshow. Velen kennen deze uit Las Vegas.

Al met al, dus een vermoeiende maar zéér geweldige dag. Ik ga eens kijken of er nog meer van mijn Bucketlist af te strepen is, hier in Dubai.

Groetjes,
Len

• 08 Februari 2014 - 07:55

MIJ:

Hey,

Klinkt allemaal super.
    Missen alleen nog wat leuke foto's.

X

• 08 Februari 2014 - 20:04

Hanneke:

Heerlijk te lezen dat jullie het zo geweldig hebben.
    Echt een andere wereld en dat maakt altijd leuke indrukken.
    Wat fijn dat er Skype is. Even bij kletsen en een rondleiding door het app.
    Wat een ruimte. Jongens geniet met volle teugen van deze vakantie.
    Liefs vanuit zwijndrecht xx

• 11 Februari 2014 - 19:46

Ma:

Hoi
    Eindelijk tijd om eens te reageren voor ik vanavond in vergadering ga. wat een enorme ervaring. Ik hoop dat jullie het super leuk hebben en streep maar weer iets van je lijstje af. Tot morgenavond op Schiphol.
    Dikke kus Ma