Something old....... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu Something old....... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yaneke Roon - WaarBenJij.nu

Something old.......

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Yaneke

08 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Nou, vandaag eens iets anders....weinig spannends het eerste uur. Heerlijke douche, ontbijtje, eitje, taxi naar de metro. Met de metro gaan we onderweg naar het oude gedeelte van Dubai. Zoals sommigen weten is Dubai een zeer lange, maar smalle stad. De metrorit naar het oude gedeelte van de stad kost hier ongeveer 25 minuten. Toch zit er flink de vaart in.

Dit oude gedeelte van de stad is wel weer even wennen. Qua beeldvorming heeft het weinig met het Dubai te maken wat de kennen en hebben gezien. We wanen ons eerder in Pakistan. 90% van de mensen die we tegen komen, zijn Pakistanen of Indiase mensen. Het geeft niet direct een onveilig gevoel, maar het is wel ff anders. Criminaliteit blijkt hier overigens nauwelijks te zijn, omdat de straffen behoorlijk te noemen zijn, dus men kijkt wel uit.

We hebben gekozen om via de Lonely Planet een tour te volgen. Die leid ons via Soukstraatjes naar het Dubai Museum. Voor een hele 3 Dirham (60 eurocent) gaan we naar binnen. Hier wordt een uiteenzetting gedaan van de oorsprong van Dubai.

We wandelen verder, moeten een aantal verkopers van ons af slaan. Die zijn hier qua verkoop behoorlijk agressief. Dat hebben we in Marrakesh amper mee gemaakt. Dit is wel jammer, want hierdoor neem je niet de tijd om ergens te gaan staan kijken.

Opeens zien we in een zijstraatje een terras. Hier hebben we heerlijk gegeten aan het water. Op dit water varen oude bootjes als veer naar de overkant van de rivier. Lekker ouderwets volgepropt. Gelukkig gaat het goed.

Vanavond waren we behoorlijk uitgeteld, dus hebben we weinig meer gedaan. We maken ons op voor morgen. 's Ochtends een bezoek aan de enige Moskee die openbaar te bezoeken is. In de middag waarschijnlijk relaxed en morgen avond gaan we aan onze bucketlist verder. Eten in de Burj al Arab. Het enige ******* sterren hotel ter wereld.

• 08 Februari 2014 - 20:24

Hanneke:

Lekker slenteren door oude straatjes. Dan proef je de echte sfeer.
    Jammer dat je wordt lastig gevallen, want wij Hollanders kijken graag even rond.
    Gelukkig zijn er genoeg andere winkels.

• 09 Februari 2014 - 10:16

Gaby:

Klink allemaal weer goed. Is de temperatuur een beetje vol te houden?
    Hier in Nederland hebben we al een paar hele natte dagen achter de rug. Dat geeft jullie helemaal een goed gevoel denk ik Ha ha.
    Geniet lekker verder.
    Gaby